KOM ÄNGLAR

publicerat i Allmänt;
Jag hade lite små funderingar på vad detta inlägg skulle handla om. Och det var inga änglar inblandade i det. Men ibland så kommer bara orden, från "någonstans" och "kräver" att bli nerskrivna...ja, så det här inlägget handlar om änglar;-))

Det är först under detta år som jag på allvar börjat intressera mig för änglar. Andra skulle väl kanske kalla det för att jag öppnat mig och närmat mig. Skeptiker som jag är så vill jag inte bara ha teori, jag vill ha upplevelser. Och det har jag fått. När fler och fler änglar började dyka upp på mina målningar började jag förstå att "det här är kanske nåt" i alla fall ;-)

Förut har änglar för mig varit något som Bibeln berättar om. Något "heligt" som bara visade sig för vissa utvalda. Något som flög omkring och vaktade barn så att de inte ramlade ner i ån, som på gamla tavlor. Men sen då, när barnen blev vuxna? Och så alla dessa bokmärksänglar! Så vackra! Och så fanns det där med "änglavakt" som det stod om i tidningarna. Något diffust och märkligt.
Men ändå...finns de? Är det inte bara några sagofigurer, gamla skrönor och vidskepelse?
Efter detta år så Vet jag att de finns :-)



Jag vet inte hur de ser ut och det bryr jag mig inte om. Jag kan ana deras ljus.
Jag har inte hört deras röster men jag har hört viskningarna.
Jag har inte tagit dem i hand men jag har känt deras närvaro.

För en del låter detta som svammel och flummeri. För mig och många andra är det verklighet. 
Allt kan inte förklaras. Allt ska inte förklaras :-) Men det kan upplevas :-)



Kom änglar 
Vaka över oss
Vaka över min familj
Vaka över min släkt
Vaka över mina vänner

Kom änglar
Hjälp dem som fryser
Hjälp dem som svälter
Trösta dem som gråter
Håll om dem som sörjer

Kom änglar
Sänd helande ljus till de sjuka
Sänd helande energi till de orkeslösa
Sänd lugnande ljus till de oroliga
Sänd sövande ljus till de sömnlösa

Kom änglar
Var oss alltid nära
Låt oss ana ert ljus
Låt oss känna er energi
Fyll oss med glädje och hopp

Kom änglar
Tack för att ni finns
Hjälp oss att öppna ögon och hjärta
för att finna och se det osynligt synliga
❤️

Jag har inte blivit lyckligare men jag har blivit tryggare. Kanske rentav lite "stöddigare"...hi hi....

Och som ett svar på vad som hände med barnets skyddsängel när barnet blev vuxet, föll mina ögon på dessa rader:
"Minns du den ängel vit och god
som fordom vid din vagga stod?
Han följer än idag din stig,
han varnar och beskyddar dig."
- Zacharias Topelius
Tänk om han hade rätt, han Zacharias? Det vore väl underbart? ;-))

Nu ska jag dammsuga och torka golvet. För sista gången detta år ;-))
Och som ordspråket säger;
"På ett rent golv dansar änglarna om natten" :-)
❤️



Kommentera inlägget här :