Svansviftande reaktion

publicerat i Allmänt;
Stormen har dragit förbi. Vaknade till en vit värld. Snön ligger kvar. Solen försökte i morse att tränga igenom molnen.


Den lyckades och molnen skingrades. 
Men vilken förödelse Sven lämnat efter sig på många platser i vårt land...Stackars drabbade...


Min yngste son hade tur på resan med kollegorna till Köpenhamn. Flög tidigt i går morse innan flyg ställdes in och tillbaka i dag när alla avgångar fungerade igen :-)
Det är inte varje gång man blir glad och varm om hjärtat när man tittar på TV-nyheterna. Men igår blev jag det när jag såg ett reportage från ett litet samhälle i Värmland. Där har befolkningen med öppna armar tagit emot syrianska flyktingar. Man skänker kläder och leksaker och barnen får vara med i fotbollslag. <3
Tänk om det vore så på alla platser...
Att skapa gemenskap istället för utanförskap är nog rätta vägen? Eller?

Hunden och jag är ensamma hemma igen. "Hockeyänka" och "Hockeyvovve"...hi hi...Men det gör inget. Jag orkar inte vara social idag. Halsont och lite feber...som så många andra.... Det går över!
Vovven tycker dock synd om sig själv. Har lagt sig vid ytterdörren och väntar...Jag funderar på att säga det magiska ordet: Mat!!! Garanterat en lycklig svansviftande reaktion på detta! ;-)

"Den kärlek och omtanke
du förmår
ge till människor
runt omkring dig
kommer att sprida sig
i vidare och vidare cirklar
som ringar på vattnet
vilka också
kommer att innefatta dig."
- Anne Swärd
❤️

Ha en fin kväll!
Så här vintermysigt såg det ut på min balkong i går kväll.



Kommentera inlägget här :