En trappa upp och en halvtrappa ner

publicerat i

Varför orda om vädret? Det är ju status quo. "Mest uppehåll och något snö" enligt prognosen. I verkligheten ihållande snöfall som yr och driver igen.
Så var det avklarat... :)

Jobbat. Lika glad varje gång jag orkar. Känns som stora framsteg. Mysigt att prata och skratta med min vän och "arbetsgranne" (en trappa upp och en halvtrappa ner finns vi!). Vi har ju våra favoritämnen att avhandla... :)
Helt klart har jag toppengrannar! Både den tvåbenta och den fyrbenta. Den senare skäller på mig ibland men det är mest "vad glad jag är skall". Tror jag ;)

Att jobba i ett stort, stiligt magasin från 1800-talet är mysigt. Och helt klart finns där några spöken. Av den vänliga och småbusiga sorten :)

Jag var och inhandlade nya akrylfärger igår. Guld och silver...spännande att måla med.

Dagen har ökat med 3 timmar och 8 minuter sedan vintersolståndet. Jaaa!!!

Till er som inte är så förtjusta i måndagar vill jag citera min sons fina flickvän: "Varje måndag är en dag närmare nästa helg."

Senaste nytt? Påven ska visst avgå. Väldigt sällsynt, tydligen. Påvar sitter ju på livstid. Men nuvarande påven orkar inte. "Vi är alla syndare" meddelar han. Jaha ja...
Danny och Molly är ett kärlekspar. Jaha ja... <3

Min bloggportal vägrar publicera bilder idag... Jaha ja..

Men i övrigt är allt bra :)

Kommentera inlägget här :