INSIKT OM SKAPANDET

publicerat i

Insikt: Jag har kommit långt på Bättringsvägen. Det har snart gått ett år sen jag totalt kollapsade. Ibland försöker jag skynda på läkandet märker jag. Tar lite för stora steg på en gång. Då är det skönt med en vän som säger: "Att du känner av stressen är väl ett försvar från din kropp så att du gör det (arbetar) lugnt och sakta? Det är en tuff resa du gjort/gör! Så sträck på dig och var stolt att du kommer framåt."
Ja, det var och är en tuff resa.
Tack vännen för de orden!

Insikt nr 2: När jag målar så känner jag att nu gör jag det jag gillar att göra! Leka, testa och skapa fritt!

Vi är ju alla skapande människor! Vi skapar vår värld genom tankar och handlingar. Vi skapar hela tiden! Vi målar, snickrar, bygger, syr, väver, stickar, meckar,bakar, lagar mat, designar, inreder, påtar i trädgården, pysslar om våra blommor, bygger muskler, fixar frisyrer, städar, rensar, fixar möten, dukar, diskar, sjunger, skapar musik, drömmer, filosoferar, vårdar, undervisar, fostrar, arbetar, bryr oss om......
Vårt behov av att skapa tar aldrig slut! Så vi borde kunna skapa en fredlig och rättvis värld! Om vi hjälps åt och vill. Problemet är väl att alla inte vill...
Avundsjuka, bitterhet, hämdbegär, hat och maktbehov står i vägen... Men om alla fick känna redan som barn att de är värdefulla, att de räcker till, att de blir sedda och bekräftade...??...Men det är aldrig försent att hitta styrkan, kärleken och ljuset i sig själv och dela med sig av det!
Om vi gör det som vi gillar och mår bra av så skapar vi bra energi.
Om du mår bra mår andra bra. Tillsammans skapar vi en bra värld. Och vi behöver alla uppmuntran och beröm på vägen. Det behövs så lite för att få andra att sträcka på sig och må bra. :) Och välmående sprider sig som ringar på vattnet :)

Idag har det regnat. När solen lyckades ta sig fram mellan molnen kändes det som vår i luften med slask och takdropp.

Kom i håg: Du är en underbar skapande människa!

I söndags natt var det fullmåne. Blev inspirerad och började på en ny tavla. Ännu inte färdig.



Kommentera inlägget här :