Med andras ord

publicerat i Allmänt;

Torsdag 11 juli

Idag tänker jag inte skriva så många egna ord. Jag tänker citera andras ord.
Det här älskar jag: (stulet från Facebook , "skratta")
"Matte är inte min starka sida.
Varje gång jag får ett matteproblem tycker jag att det låter ungefär så här:
Om jag har 10 iskuber och du har 11 äpplen. Hur många pannkakor får plats på taket?
Svar: Lila, eftersom rymdvarelser inte har hatt på sig."

Hi hi, ha ha! Säger jag. Har en viss igenkänningsfaktor och sånt är kul. Tycker jag.

Så vill jag citera allas vår Ernst:
I Aftonbladet berättar han om när han blev sjuk efter att ha haft för många järn i elden på en gång. Han upptäckte att han "förvandlats till en bläckfisk".Att han plötsligt fått jättemånga armar - inte åtta utan ännu fler. Att han hoppade på projekt efter projekt efter projekt. -"Jag blev tvungen att kapa en massa armar. Jag ville helst ha två, tre. Inte 22. Jag insåg att även om saker är roliga är de inte viktlösa. Roliga saker ska göras de också."
Idag är han frisk, meddelar han. Det där med att roliga saker inte är viktlösa, är så fyndigt uttryckt tycker jag. Innan jag själv gick in i väggen trodde jag, som de flesta, att roliga saker alltid ger energi..."Klart du orkar det! Det är ju bara kul!" Sa välmenande människor till mig. Men tyvärr, det är inte alltid så...

Härliga Ernst Kirchsteiger säger så mycket kul och bra. Som t ex:
•"Ju äldre jag blivit, desto mer intresserad blir jag av själva papperet runt presenten."
•"Är man avslappnad nog att sitta och titta på en nyckelpiga en stund slipper man äta magmedicin till hösten."
•"Har det hänt någon gång att du nästan blivit förälskad i en sten?"
•"Jag vill ha sommar över precis hela kroppen, inte bara doppa tårna i den."
•"Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen."
•"Jag hoppas att det uppstår en viss förvirring, det vore skönt."
:-))

Och nu är det strax Ernst på TV. ;)

Allt gott till er alla! <3
Sprid era leenden till dem som har svårt för att le. :)
Leenden smittar. Men det är ofarligt :)

Idag dök det upp en ny "dunungekull" vid sjön :)

Kommentera inlägget här :