Vetskap och märkligheter :)

publicerat i Allmänt;

Vi brukar gnälla på vår hund när han, enligt oss, käkar för mycket gräs. Han gör det inte för att kräkas, så vi tycker att det är ett "märkligt beteende". Gissa vad han såg ut att tycka om vårt beteende när vi flög in i blåbärsriset och mumsade idag under skogspromenaden! Märkligt beteende ;)
Men, åh, så gott! Dessutom nyttigt :)

Jag har haft lite av "Ernst över mig" ett par dagar. Det vill säga att jag varit lite "fiffig". Hade länge gått och funderat på vad jag skulle göra med två favorit-T-shirts vars form inte längre passade min kropp...eller tvärtom kanske det var...;)
Den ena har ett tryck med Marie Fredriksson i profil från en konsert 2000 och den andra har ett tryck med "glada hästar" från en resa i Dalarna. Båda är så fina. Jag ville inte slänga dem eller skänka bort dem. Plötsligt såg jag på dem genom Ernsts ögon! Kuddöverdrag!!! Jag gör om dem till kuddöverdrag! Så nu kan jag vila huvudet mot Maries huvud :)
Och vilket bra miljötänk, va! ;)

Till de goda nyheterna dessa dagar tycker jag hör att det går bra för de svenska tjejerna i Fotbolls-EM. Och att det är så stort intresse. Att publiktillströmningen är så stor! Tänk om tjejerna tar guld!!!!
Heja Sverige!!!!

Jag har funderat lite på det där med Vetskap och Vetenskap. Vetenskapen kräver bevis. Vetskapen är mer känslan av att "jag vet". Vetenskapen är accepterad och rådande. Vetskapen möts med misstankar och förnekanden. Men hur förklarar man en upplevelse, hur bevisar man något som inte är mätbart eller synligt? Men som jag "vet" finns...Det som jag vet inom mig...Det jag upplevt och känt.
För livet är ju så mycket mer
än det vi hör och ser :)

Efter en meditation blev jag inspirerad att måla igen. Satt uppe halva natten och dagen därpå bar jag ut tavlan i solljuset.


Kommentera inlägget här :