En tankekrans

publicerat i Allmänt;

Midsommardagen 22 juni

Det var mycket av det "traditionella" som jag inte gjorde igår. Som att dansa runt midsommarstången, sjunga snapsvisor och binda kransar t ex. Men det blev en bra midsommarafton ändå ;)

Om jag skulle bundit en krans skulle den bestått av:
Blåklocka - för Frid och Fred
Prästkrage - för Vänskap och Kärlek
Rödklöver - för Våra Vänner Djuren
Midsommarblomster - för Det Eviga Ljuset
Smörblommor - för Glädjen och Skaparlusten
Ängsklocka - för Hopp, Drömmar och Längtan
Kransen binds ihop med olika sorters Gräs för Insikt och Tillit. Till sist ett lila sidenband för Andlighet och Visdom
<3
Det blev en "tankekrans" ;)

Idag har vi rensat här i torpet. Jag har plockat fram alla ytterkrukor som belamrat skåp och förråd. Alla dessa "bra-att-ha-krukor" som jag sparat. Alla dessa "för-fina-att-slänga-krukor"....och alla " måste-göra-ren-först-innan-de-används-krukor"....
Balja ut, diska och torka i det blåsiga vädret. En kasse med "torpet-krukor", en "stads-kasse" och en "till second-hand-kasse".... En härlig känsla väller upp inom mig. Så skönt att få detta gjort ;)

Vid sjön simmar andhonan och ungarna. De små dunbollarna har växt på sig ordentligt sedan jag såg dem sist.

Hittat en positiv nyhet. I Aftonbladet läser jag att den kristna amerikanska organisationen Exodus international har efter 30 år insett att det inte är möjligt att "bota" (?) homosexuella. Nu ber högste ledaren Alan Chambers om förlåtelse. Han har kommit till insikt om vad de människor fått utstå som provat försöken till omvändelse. Smärta, grymheter, skam, missbruk...
"Du ska älska din nästa såsom dig själv" ... Skönt när människor kommer till insikt :)

Störst av allt är kärleken <3

Kommentera inlägget här :