Förändring

publicerat i

Efter en promenad i sommarregnet satte jag mig och skrev ett inlägg om blommor, prinsessbröllop och kampen för kvinnors rättigheter...när jag skulle skriva rubriken, försvann hela inlägget!!!
Blir jag galen? Jaaa!!!!
Teknik är bra - när den funkar - suck - .....;)

Så helt kort: Jag bara inte "kikade" på bröllopet, jag såg nästan hela sändningen. En vacker vigsel. Vackra blommor, vacker musik och vacker brud. :) Fint var det med alla barn. Inklusive lilla Estelle.
Vi har väl alla lite behov av romantik ibland...
Så nu är hertiginnan av Gästrikland och Hälsingland gift. Mysigt att hon hade Gästriklands blomma, Liljekonvaljen i brudbuketten och att ett spelmanslag från Hälsingland spelade :)

På kvällen såg jag välgörenhetsgalan Chame for Change. En härlig gala! Fantastiska artister och smärtsamma inslag om flickors och kvinnors svåra liv och brist på rättigheter. Om våldet och sexismen vi inte får blunda för. Galan var också full av hopp :) Vi kan alla bidra till förändring!

Efter många dagar av sol och värme var det lite skönt med ett lätt sommarregn. Nu doftar det så gott ute och växterna mår bra :)
Efter regn kommer sol...hoppas jag...
( Det har visst redan varit mer sol än vad det var under hela förra sommaren!)

Ängarna är nu fulla av blomster! Det är så vackert med svenska sommarängar fulla av vilda blommor :) Dem ska vi vara rädda om!
<3

"Livet vore ju ingen konst
om det det inte hade sina svarta dagar.
Och vore det inte konst
så vore det ju inte heller vackert."

"Du är utplanterad
att blomma här.
Din doft ska spridas i vinden,
och du ska locka till dig
vilsna bin."

"Det doftar alltid av den hand som skänker rosor."

"Det är bra
att inte alla blommor
växer i rabatter"
- Ur "Längtans Vingslag" Anne Swärd

"Gult som solsken, gult som gull,
vi har hela ängen full
av Smörblommor som står och nickar.
Vårt sommargolv har gula prickar."
- Ur "Majas Alfabet" Lena Anderson

Kommentera inlägget här :