När man kliar myggbett

publicerat i Allmänt;

Söndag eftermiddag
Jag sitter och solar, kliar på myggbett och tänker på sex...hi hi..myggbett och sex, hör det ihop? Jodå....
När jag var liten och frågade mamma den där känsliga frågan om hur barn kommer till (egentligen så visste jag men frågade för säkerhets skull) så förklarade mamma detta. Jag tyckte att det lät som ett svårt "ingrepp" och frågade om det inte gjorde ont och om man inte måste gå till doktorn...Men mamma svarade att nej, man behövde inte blanda in doktorn och det gjorde inte ont.- "Man gör det för att det är skönt" sa hon till min stora förvåning. "Ungefär som när man äntligen kan riva på ett myggbett som kliar", sa hon.
Aha! ;))

Nu har ungdomar och barn åkt hem. Saknar dem men har det bra här ändå. Fantastiskt väder! Maken har klippt gräset. Hunden är totalt slut. Jag har lagat till en pastasallad som vi snart ska äta. I morgon åker vi till stan och jobbar.

Sista juni idag. För mig har juni varit en jättefin månad. Solig och varm. Det har regnat men det måste det ju göra emellanåt. Hoppas att juli blir en bra månad också!
Namnet Juni kommer från den romerska gudinnan Juno. Juni kallades förr i Sverige för sommarmånad eller midsommarmånad.
Namnet Juli kommer från den romerske statsmannen och fältherren Julius Caesar. I Sverige kallades förr Juli för hömånad.
Juli är sommarmånad på norra halvklotet och vintermånad på södra. Den är vanligtvis den varmaste respektive kallaste månaden. Källa:Wikipedia
Man glömmer lätt bort att när vi går här och har det varmt och svettigt så är det andra på vårt klot som går och fryser. Men när vi går och fryser går tankarna ofta till varmare trakter ;)

Tack Juni för ditt solsken och din grönska och de ljusa nätterna. <3

Nu blommar min Jordgubb Mynta med små rosa och lila blommor :)

Kommentera inlägget här :