Öppnar upp i torpet!

publicerat i

Sommarvarmt!!! Knallblå himmel. Jippiii!
Vi sommaröppnar torpet!

Ut med mattor på vädring.
Sopar rent och torkar golv med såpa - det doftar underbart.
Innanfönstren plockas bort.
Öppnar dörrar och fönster och vädrar ut den unkna vinterluften och in med den varma sommarbrisen.
Vinterjackorna hängs undan.
Solstolar och andra utemöbler plockas fram.
Plockar en bukett med vilda blommor: vitsippor, gullvivor, violer, pärlhyacinter och styvmorsvioler.
Hackspetten jagar bort domherrarna från fågelbordet.
Gräsklipparen går varm.
Vi konstaterar vilka växter som överlevt vintern och vilka som inte har det.
Två knoppar på Pionen överraskar oss. Den har inte blommat sen 2006....

Det är tydligen ovanligt tidig sommar, läser jag. Och soligast och varmast är det längst norrut. Grattis Luleå! :)
Jag gillar när det är "upp-och nervända världen". Ibland.

Jag andas in allt ljuvligt. Känner mig nästan ett med naturen. Nu och Här, det är allt. Det är Livet. Det är Gott. Vinden smeker min kind. I kväll är det Fullmåne ;)
Känner att jag andas ut det jobbiga, det jag inte behöver och andas in det goda, det nya, det friska. Livsandarna vaknar.
Det är inte bara husen som behöver vädras ut...;)

Kommentera inlägget här :