Adventspyntat

publicerat i Allmänt;
Lördag 30 november
Det är bra fint med alla stjärnor och alla ljusstakar i fönstren som lyser upp i mörkret. Många har redan satt upp sina, andra väntar till i morgon. Vi har satt upp stjärnorna och elljusstaken. Och adventsstaken. Men vi väntar till i morgon med att tända första ljuset ;-)

Vi har inte satt upp ljusslingan på balkongen ännu....men den är hittad!!! Den låg för en gångs skull på första platsen jag letade på ;-) Prydligt nedlagd i sin kartong! Halleluja!

Jag har städat och fixat hela dagen. Ända tills kroppen sa stopp...eller rättare sagt en stund efter det också. Envisa jag...

Jag tycker om Adventstiden. Advent är ju en kyrklig högtid men även för "icke-så-kyrkliga-människor" som mig är det fint med alla ljus, värmen och förväntningarna.
Min egen "adventsinstallation" på lilla balkongen 

Ibland får man sådana där alldeles speciella meddelanden. Sådana där som gör en alldeles speciellt glad och lycklig. Ett sådant fick jag igår från en kär vän. Ett mirakel var det som skett. Helt fantastiskt! Det sker mirakel, så är det!!!!

Bläddrade i Bokpegeln och plötsligt såg jag ett så vackert citat ur Kristian Gidlunds bok:
"Så föll ett långsamt regn genom trädgården. Och jag gick ut för att stilla en oövervinnerlig törst."

Jag tycker att det är så vackert så jag riktigt ryser :-)
Boken heter "I kroppen min - Vägsjäl" och innehåller texter från Kristians blogg under de sista sju månaderna av hans liv.

Nu är bocken uppbyggd och på plats här i stan. Må han länge leva! Försökte plåta honom igår genom bilrutan men det blev inte så bra. Återkommer med foto senare ;-)


Maria Montazami skulle nog gilla min stora adventsstjärna! Den har tazzles (tofsar)! ;-))

Talade igår med en vän om "snöbristen". Vi var båda överens om att det inte gör så mycket. Det är skönt med soliga dagar med temperatur runt 0. Inget blask och inte halt :-) Tids nog kommer snön :-)


Tänd ljus i mörkret! (Glöm inte att släcka  de levande ljusen!)
Önskar alla en ljus och fridfull första advent!
❤️




Kommentera inlägget här :