Det grymmaste djuret

publicerat i Allmänt;
 "Close some doors.
Not because of
pride, incapacity
or arrogance, but
simply because 
they no longer
lead somewhere."
- Paulo Coelho


Det är inte alltid så lätt det där med dörrarna...Jag försöker men lämnar fortfarande för många dörrar på glänt eller olåsta...märker jag... Det är som om jag ändå tror att jag någon gång kan behöva återvända till den där återvändsgränden...Det är ju bara dumt. ..Man kan ju inte återvända till det förgångna. Och om det gamla fortsätter att oroa eller plåga en är det bäst att stänga och låsa ordentligt. För oro leder ingen vart...

Jag har bestämt mig för att inte titta på några nyhetsprogram i kväll. Det kommer med all säkerhet inslag med de torterade angorakaninerna. Varför måste man visa bilder? Räcker det inte att bara berätta? Såna där bilder fastnar på min näthinna. Det är så fruktansvärt att ta del av människors ondska. Människan är verkligen det grymmaste djuret av alla!

Jag vet att jag bara vill skriva positiva saker på min blogg men ibland orkar jag bara inte...
Hur ska man tackla alla dessa hemskheter? Det är bra att vi får information så att vi kan göra våra val. Aldrig mer en angoratröja för min del!

Himlen i morse :-)


Mitt jobb. Gamla Gevaliamagasinet. :-)

Har jobbat idag. Mår lika bra varje dag som jag orkat jobba. :-) Tre dagar i rad denna vecka. Ett bra steg för mig på Bättringsvägen. ;-)

Hunden är sur ikväll. Han är lämnad ensam med mig eftersom make och son är på hockey. ;-)
Nu har han slutat "pipa" och ligger nu bredvid mig i soffan. Men kopplar av och sover gör han inte...


Låt oss tända ljus! För att lysa upp i mörkret. Mörkret där ute och mörkret i sinnet. Sprid ljuset! Hoppets ljus ❤️
Sov gott!



Kommentera inlägget här :