Guldkant i det grå

publicerat i Allmänt;

Förmiddag vid sjön. Mulet, lite blåsigt.
Eftermiddag vid sjön. Stilla och lite "solstänk".

Det blåste mycket i natt. Dundrade till och knakade rejält ibland. Tror inte att det var därför jag hade svårt att sova. Ibland är det så där konstigt. Innan man lagt sig är man jättetrött, gäspar och har svårt att hålla ögonen öppna. Men sen när man ligger där nerbäddad under täcket och lampan är släckt...då är man plötsligt klarvaken!!! Är det det man brukar kalla att "det trötta tåget gått"?? ;-)

Förmiddag. Visst finns det en aning lila skimmer i det grå?

Eftermiddag. Lite guldkant i det grå ;-)

Nu sitter jag inne och myser i brasans sken och känner att jag är vansinnigt lyckligt lottad som får ha det så här bra. Som vanligt får jag lite dåligt samvete...Det är ganska dumt att ha det...för det hjälper ingen annan människa att jag inte kan njuta av min lycka...så jag swischar om i tankekanalerna till djup tacksamhet istället...
Det känns mycket bättre. Tack!!!❤️

Är det fågelvingar eller änglavingar? Vackra moln på novemberhimlen :-)

Mina tankar är nästan ständigt hos offren efter den hemska tyfonen. Jag har lämnat mitt bidrag och nu återstår att tända ljus, be och meditera. Och sänder en stor tacksamhet till alla de som är på plats med hjälpinsatser av olika slag.

Ser ut som rök men det är moln. Dramatiskt vackert!

Ljus och kärlek!

Kommentera inlägget här :