Lite förvirrad ibland

publicerat i Allmänt;
Jag glömde berätta en sak i gårdagens inlägg. Jag träffade mitt barnbarn igår också. Alltid lika mysigt med lilla Izabelle. En go tjej. <3

Idag har vi haft en isigt kall dag här. Mössa och vantar på. Det känns att vintern är på ingång. Såvida det inte blir varmare igen?
Jag minns julen -73. Vi hade flyttat ner från Härnösand till Bålsta det året. Vintern ville inte bli vit..Julen var "brun" och regnig. En ny upplevelse för mig. Jag ogillade det skarpt och skällde på mina föräldrar och"hotade" med att flytta "hem" till Norrland igen... Men jag vande mig så småningom...I torpet och här i stan kan jag bara minnas en snöfattig vinter. Här är det snarare åt andra hållet ;-)
Nej, jag ska inte klaga. En vit vinter är bättre än en brun...

Det blir nog mycket jobb denna vecka. Det känns bra. Min syster gav mig lite laserbehandling på den ömma, svullna kinden igår. Det känns redan bättre :-)
Lasern påskyndar den självläkande processen i kroppen. Intressant! Kanske blir väldigt vanligt med laserbehandling  i framtiden? Om inte någon kommer fram till att det är "farligt"...
Det är ju så mycket som är "farligt" nu. Speciellt det vi äter och dricker. Jag ser allvarligt på alla varningar. Speciellt när man får information om vad vissa produkter innehåller...helt sjukt ibland...
Men samtidigt är det mycket som är förvirrande. Det som är farligt, fel och förkastligt ena dagen är nyttigt och bra nästa dag...? Det som är bra för hjärtat kan ibland vara cancerframkallande....?
Vilka forskare ska man tro på? Kaffe, vin, margarin, smör osv....Det blir till slut lite jobbigt och ängsligt det där med vad man äter och dricker....
Knepigt...Man får plocka fram sitt egna goda omdöme. :-) Och tänka på att "lagom är bäst". Och vad mår min kropp bra av? Vad mår den inte bra av? Vad får jag långvarig energi av och vad blir jag snabbt trött och dåsig av? Och vad kan jag unna mig ibland? Lyssna på kroppen. Den vet...
;-))

 
Så blev det kväll igen. 
Önskar er alla 
en God Natt
❤️

Kommentera inlägget här :