Positiva baciller

publicerat i Allmänt;
Måndag 18 november. Började mindre bra. Vaknade med värk i ena benet. -"Jaha, det blir en sån dag"...tänkte jag och försökte somna om. Omöjligt. Tog mig upp. Då kände jag att det inte bara var benet det värkte i utan i flera olika ställen på kroppen. Sådan är min fibromyalgi.
Maken är förkyld och hängig. Hunden är som vanligt ;-)
Det blev mycket innehäng för min del men också en promenad. Tacksam för det lilla...:-)

Promenaden fick mig att inse att det är dags att leta fram mössa och varmare vantar. Har så svårt för mössor. Tycker inte att jag passar i någon ;-) Men man måste ju ha något som värmer öronen...



När jag läser nyheterna i tidningarna blir jag ibland så frustrerad och känner att jag inte orkar ta in allt negativt. Och min syn på politiken, samhället, miljön, vårt land, vår jord...blir så deprimerande. Det känns som om jag inte kan freda mig mot det här "depparbacillen" som sprider sig och smittar allting. 
Då behövs positiva ord!

"Det bästa du kan göra världen är att skaffa dig en ny och ljusare syn på livet, människorna och verkligheten...och att börja agera därefter."
- Shakti Gawain

"Det viktigaste som inträffat i vår generation är upptäckten om att människan kan påverka livets aspekter genom att förändra sin mentala attityd."
- William James

Visst går det att tänka om. Visst går det att fokusera på det positiva. 
Kanske måste man stänga av det ständiga nyhetsbruset ibland och lyssna inåt. Lyssna på tystnaden. Återhämta sig. Man behöver inte ha fullständig kontroll hela tiden. Man måste inte alltid vara uppdaterad. :-)
Tillvaron är full av positiva budskap ;-))
Det är inte lätt för någon av oss att tänka om, att tänka nytt, att göra "tankekullerbyttor" men övning ger färdighet sägs det....

Envis som jag är så kommer jag fortsätta att försöka sprida positiva baciller via min blogg till alla som vill bli smittade. :-)
❤️



Kommentera inlägget här :