Även en mulen dag...

publicerat i Allmänt;
Även en mulen dag har sin skönhet. Även en mulen dag bjuder naturen på olika färger, olika nyanser. Även en mulen dag har sitt speciella ljus...
...om man har tid att stanna upp och titta efter...;-)



Svenska Kyrkan har fått sin första kvinnliga Ärkebiskop. Grattis, det var inte en dag för tidigt ;-) Jag är inte så insatt eller påläst att jag kan bedöma om det var "rätt" val (ska kanske inte uttala mig?)men jag ser det som ett steg i rätt riktning. Nu ska det bli intressant att se när Sverige får sin första kvinnliga statsminister....;-) Om det sker under min levnad? Trevligt med omväxling...och intressant med förnyelse ;-)


Förnyelse ja...det kan vara på gott och ont. Det sägs att ju äldre man blir desto svårare svårare är det att anpassa sig till allt nytt. Som tillhörande de "halvgamla" (?) kan jag ju tycka att det är lite "bökigare" nu för tiden ;-) Det var liksom enklare på den tiden när Posten var Posten och Banken var Banken och det bara fanns ett Apotek, Apoteket Apotek (fast med olika djurnamn som lokala tilläggsnamn). På Posten kunde man ta ut paket och köpa frimärken. På Banken kunde man hämta ut eller sätta in pengar....men okey, det är bra att posten finns i affären och därmed har längre öppettider och bankärenden kan skötas från egna datorn. Men alla dessa olika apotek? "Nej, just den medicinen har vi inte här men vi säljer en som heter NN och det är samma sak"... När någon frågar vad man äter för piller får man idag svara: "Det beror på vilket Apotek jag köpt det på." ;-)
Nu slutar jag med "gammelgnället" för idag. ;-) Och tycker att jag för min ålder ändå är ganska anpassningsbar...hi hi....


"The secret of life, though, is
to fall seven times
and get up eight times."
- Paulo Coelho

Det sägs att vintern är på ingång....Det känns nästan så i luften. "It smells snow"....
Jag får lust att krypa upp i soffhörnet med en skön pläd och en god bok ;-)
Boken är även idag, Thomas Di Levas "Vi måste prata om allt". Så intressant att komma denna "rymdblomma" så in på livet <3


Till sist vill jag citera Tomas Edison:

"Jag har inte misslyckats. Jag har undersökt 1200 idéer som inte fungerar."

"Jag misslyckades inte 1000 gånger, glödlampan uppfanns i 1001 steg"
:-)

Bra ord på vägen, eller hur? ;-)

Kommentera inlägget här :