Drömtydning

publicerat i Allmänt;
Ja, ja...det är lika bra att inse att så här kommer det att vara ett tag nu. Jag måste acceptera att när jag ser ut genom fönstret så ser jag "gubbar" och byggnadsställningar i samma höjd som jag är... ;-) Gubbar och gubbar förresten, karlar är det ;-)
Närmsta hus är ett så kallat "kajhus". Det finns 6 st sådana här. Alla taken på dem måste nu, efter 5 år, byggas om... De boende måste under tiden flytta ut...stackarna.... Och jag får stå ut med ett inplastat hus som utsikt. Fast jag tycker inte synd om mig, det är mina grannar det är synd om...Det blir lätt fel när man bygger under tidspress...det blir lätt slarv....

Nu flyttar fåglarna! Hej då, välkomna tillbaka till våren! Det blir alltid en Vår igen :-)

Jag märker att det pågår utrensning inom mig. I min själ. Jag märker det framför allt via mina drömmar. Senast natten som var drömde jag om att jag skulle flytta från ett hus. Min make hade inte tid att hjälpa mig att rensa ut och packa. De andra som fanns där bara satt och pratade. Jag fick själv rensa lådor och skåp och förråd. En del av sakerna som jag höll på att packa ner visade sig inte vara mina. Det var brist på kartonger. När jag bad folk att hämta kom de med för små kartonger... Plötsligt kom familjen som skulle flytta in. Jag blev stressad och bad om ursäkt för att jag inte hunnit flytta ut. Kvinnan i familjen satte sig på en stol och började prata lugnande med mig. Hon förklarade att det inte var så bråttom, det fick ta sin tid......
Jag är ingen drömtydare men för mig är det här väldigt tydligt: det sker en utrensning i mig. Gamla sanningar, fördomar, trosföreställningar, åsikter...som jag inte har glädje eller nytta av längre...och helt klart är att allt har inte jag ställt dit, det är någon annans...och helt klart är det också att jag inte har utrymme att bära med mig allt under min fortsatta livsresa. Men det är inte bråttom :-) Det är en lång process...ett steg i taget...;-)



Så blev det kväll igen. Min make och hund är på "kvällskurs"...;-)
Inför morgondagen vill jag bara säga:
❤️


Kommentera inlägget här :