She loves you, ....

publicerat i Allmänt;
"Vi har alla något att lära av vädret. Det låter sig aldrig beröras av folkets kritik."
- N.K

Temperaturen går upp och ner. + 14 grader här i dag! Skönt! Öppet vatten på sjön igen. Vintern får vänta ännu en tid!
Flera nyanser av brunt ;-)

Hörde att just idag är det 50 år sedan Beatles spelade första gången i Sverige. Jag minns första gången jag såg dem på TV. Mamma ropade på mig och min syster: "Kom och titta, det är något som kallas för pop-band!" På TV-rutan syntes fyra "långhåriga" killar som just klivit ut från ett flygplan... En tid senare gick alla ungar omkring och sjöng: "She loves you yeah, yeah, yeah!" Men eftersom vi inte kunde engelska så lät det mer som:"Si lavs jo jäh jäh jäh." Och vi hade ingen aning om vad vi sjöng om ;-)

Nu är vi tre i torpet igen. Under natten var det bara jag och hunden. Många undrar hur jag vågar bo här ute i skogen och mörkret ensam. Ensam? Jag är inte ensam! Hunden vaktar mig. Och så räknar jag med att änglarna vaktar mig :-)
Och inga mystiska ljud eller händelser denna gång...blev nästan lite besviken ;-)

Finns det något vackert i naturen nu när träden har fällt sina löv och det är mulet,grått och blött?
Visst finns det!


"Vänd ansiktet mot solen, så faller skuggorna bakom dig."
- okänd

Nu känns det som om mina ben har somnat. Det ligger en hund och sover på dem...

Maken ser på hockey och jag säger:
God Natt!

Kommentera inlägget här :