Ett år har gått <3

publicerat i Allmänt;

September
Välkommen september
med frukt och frid,
det mognande årets
belönande tid.
- Carl Snoilsky

Det är 1 september. Ett år har gått. Ett år med sorg och saknad. Ett år sedan min mor ringde och med förtvivlan i rösten berättade att hennes make, vår vän, somnat in, för alltid.... Ett år har gått men det känns så nyligen...
Han fattas oss <3

Det är med blandade känslor jag går hösten till mötes. Jag ser fram emot alla höstens vackra färger samtidigt som jag inte riktigt vill släppa den här underbara sommaren vi haft. Jag brukar vara "höstmänniska". Men i år känns det annorlunda... Troligen blir det ändå så att jag kommer att njuta av naturen och den höga luften och sen av att höstmysa i soffan ;)

Regnet öste ner i natt. Det dundrade och smattrade. Och avtog och kom tillbaka. Trots det var det inte många vattenpölar på vägen under morgonpromenaden. Det verkar som om de stora vattenmängderna inte gällde oss här...

Det känns lite oroligt i världen. Avvaktande... USA, Ryssland, Syrien.... Som åskådare på distans kan man bara hoppas och be om ett mirakel för att göra en fredlig lösning möjlig!

Nu ska vi jobba. Ha möte via Skype. Bra att sådant finns!

Ikväll tänder jag ljus. För en saknad vän och för Syriens folk
<3
Inför nya veckan:
"Den som blickar utåt drömmer.
Den som blickar inåt vaknar."
- Carl Jung
;)
Och glöm inte att Andas! In genom näsan, ut genom munnen :)

Bara måste citera refrängen ur "schlagern" Kärleken är...

"En ängel flög förbi
Mot himmelen så fri
Men hon lämnade sitt leende
på vår jord
Som en sol som värmer oss
Som ett himmelskt stjärnebloss
Så vi kan betrakta livets skeende
med en tro
Kärleken är"
- Ingela Pling Forsman
<3

Kommentera inlägget här :