I ljust minne

publicerat i Allmänt;
Vi hade nyss haft flaggan på halv stång och skrivit i minnesboken. En kär kollega och "dagisfröken" hade gått bort. Så blev det dags igen att hala flaggan på halv stång. Mitt under skolans brandövning kom beskedet att Anna Lindh avlidit... Sveriges utrikesminister hade mördats...
I kväll ska jag se minnesprogrammet om denna "vanliga" tjej (född samma år som jag) som ändå var så speciell....
Det är en dokumentär. Inte bara om politikern Anna Lindh utan även om människan Anna Lindh. Ska bli intressant. Synd bara att det är på 4:an...är så trött på att program avbryts av tjatig reklam...men men, det är bara att gilla läget ;-) Men får jag syn på den där fåntratten på ÖoB-reklamen igen...så går jag väl på toa...igen... ;-)

Det har gått 10 år sedan Anna dog. 2003 var året då många av mina kära gick bort. Jag var på många begravningar det året... Nu är de alla bevarade i ljusa minnen i mitt hjärta <3
Idag kändes det lite mer Höst. Det var varmt men solen gick oftast i moln och en del gula blad singlade ner på marken. Välkommen vackra höst! 


Hunden sover. Maken ser på fotboll. Zlatan har gjort mål :-)

Inför natten och morgondagen: Hopp och tillit <3

Kommentera inlägget här :