Kärlek är av evighet

publicerat i Allmänt;
För ett år sedan var jag på begravning i Göteborg. En ljus och värdig begravning. Vännen fattas oss...
Eftersom min son började tjafsa om vilket datum begravningen var plockade jag fram programmet. Det visade sig att jag hade rätt...Ibland minns även gamla morsan rätt ;-) 
På baksidan av programmet stod följande fina ord:

"Jag ville viska tyst och ömt att kärleken som hjärtat gömt
ej tid, ej död, ej gränser vet ty kärlek är av evighet."
- A. Burman
<3


Livet. Födelse och död. Det är mycket av födelse omkring mig nu. Min syster har blivit farmor för andra gången. En liten tös. Ett underverk! <3 En vän har blivit mormor för andra gången efter en dramatisk förlossning. En liten grabb, ett mirakel! <3 Och så kommer ju snart mitt barnbarn till världen... <3

Lördag. Åter i stan. Hockey på TV för den manliga delen av familjen. Nja, inte hunden. Han sover. Det är ruggigt väder ute. 
Efter lite jobb är det nu städ och tvätt som gäller. Det är otroligt vad mycket damm det samlas i hörnen trots att man inte varit hemma! Snabeldraken fram! Här skall sugas stora råttor!

Igår kom min beställda bok: "Vi måste prata om allt" av Thomas Di Leva. En spännande och intressant bok om denna mycket speciella artist och person.

I morgon är det dags för behandling hos osteopat igen. Denna gång ska även make och son behandlas. Behövligt.



Har hittat "goda nyheter". Återkommer till detta i inlägg på denna blogg. :-)

Från mig till er: Ha det gott! Så mycket ni kan!

Kommentera inlägget här :