Möjlighet

publicerat i Allmänt;
Under vandringen på Bättringsvägen tänker jag ibland:
"Det som var en omöjlighet för ett år sedan är nu en möjlighet. Det som känns som en omöjlighet idag är förhoppningsvis en möjlighet om ett år."
💙
Det är en liten tröst när jag blir ledsen och irriterad på allt det jag vill men inte orkar och kan. Tålamod! Tillit! Den bästa packningen man kan bära med sig under vandringen på Bättringsvägen.
"Du har kommit så långt redan", viskar vinden tröstande :-)

Att det kan vara så tyst, stilla och varmt en septemberdag! Det är nästan magiskt...

Igår kväll var det nästan obeskrivligt vackert vid. Lugnt vatten. Som en spegel.


Och på ängen dansade älvorna...
Naturens magi....

På förmiddagspromenaden ner till sjön var det lika lugnt och stilla nere vid sjön som igår.

Mot eftermiddagen lättade dimman och nu skiner solen och värmer som vore det sommar :-) Och det är det väl fortfarande?

Igår såg jag ännu en dokumentär om Anna Lindh. Betydligt bättre än 4:ans och utan störande reklam ;-) Den här hade Tom Alandh gjort. Nu kom man mycket närmare Anna Lindh som person. Hon trodde att det gick att förändra världen genom politiken... Har vi tappat den tron? Handlar inte dagens politik om fredslösningar längre? Handlar politiken idag bara om pengar?
Om min och din plånbok?..
Jag önskar att jag kunde vara lika förhoppningsfull som Anna Lindh var. Jag har bestämt mig för att försöka....
Hänger du med?

Freden startar inifrån var och en av oss.
Tillit och hopp <3

Igår var det 40 år sedan militärkuppen i Chile. Jag vill citera några rader ur Violeta Parras "Gracias A La Vida". Mer känd i Sverige som "Jag vill tacka livet" med Arja Saijonmaa. 

"Jag vill tacka livet
Som gett mig så mycket 
Det har gett mig ljudet
Och hela alfabetet
Så att jag fick orden
För tankarna jag tänker
Moder, vän och broder
Ljuset som upplyser
Den karja väg min älsklings själ ska Vandra"
<3

Hopp och Tillit <3


Kommentera inlägget här :