Besök av älgar

publicerat i Allmänt;
Fick fint besök idag :-) 
Fick plötsligt syn på något genom fönstret som vetter mot baksidan. Det var något stort som rörde sig där ute...en älgko med två kalvar. De gick där och mumsade på kvistar och annat som ligger på marken efter trädfällningarna. 
Korten blev inte så bra genom fönstret men jag visar dem ändå :-)



Jag var glad att vi var inomhus, hunden och jag :-) Vet inte hur han skulle reagerat på dessa stora inkräktare på "hans" marker....;-)
Nu låg han inomhus och märkte ingenting. Annars brukar det vara han som hör och ser saker som inte vi lägger märke till....;-)



Eftersom jag tror att det mesta har en mening och är öppen för tecken och budskap slog jag upp Älg i Solögas bok Djurens Språk:
"Här och nu har du allt. Min gåva till dig är att vara nöjd med livet.
Här gäller det att känna dig nöjd med din plats i livet, först då befinner du dig i mitten av världen och det du önskar kommer till dig. Kliv av känslan av missmod. Välj att vara nöjd och din situation förbättras."

Hm..intressant. Precis de ord jag behövde eftersom jag idag varit lite missmodig....
Så jag tänkte om...självklart är jag nöjd med mitt liv, här och nu! Jag har ju Allt!!!
Så mycket bättre jag mår nu :-)
Tacksam istället för missmodig = Glädje :-)

Det är inte alltid så lätt att göra sådana här "tankekullerbyttor" men idag gick det...

Det är kväll men fortfarande ljust. Det är så skönt :-)
Till er alla;
GOD NATT
Änglarna vakar vid er sida
❤️






Kommentera inlägget här :