29 år sedan

publicerat i Allmänt;
För 29 år sedan födde jag min äldste son. :-) Ungefär 12 timmar tog förlossningen. Kom upp på salen mitt i natten. Klockan 6 på morgonen väcktes vi av trampet av träskor och lampor som tändes. Först då kunde jag urskilja mina "sängkamrater". Vi blev under de där dagarna riktigt goda vänner. Det var en sal för sex sängar men oftast var vi åtta stycken. Det var ju sommar...alla avdelningar var sammanslagna i en...
Men det fanns barnmorskor på den tiden och ett nytt BB höll på att byggas. Vi hade det bra!
Pojken som föddes var underbart söt och är nu en vuxen man och själv nybliven förälder :-) Och han har alltid gjort mig stolt! Och väldigt tacksam <3
Han lämnar spår ;-)

Är i stan igen. Tillbaka till å och hav. Varma balkonger, svalkande lätt vind, glittrande vatten, båtar och bilar. :-)
Hunden vill ut på promenad och tala om för hela områdets hundar att "I am back!"
 Boulevarden  börjar likna det den ska bli...;-)

Ikväll är det fullmåne. Augustimåne. Supermåne! Det vill säga en måne som är närmare jorden än vanligt.
Månen igår kväll innan det blivit mörkt. Stor och gul

Några timmar senare

I morgon är det jobbdags :-)

God natt, sov gott, sköna drömmar 
❤️



Kommentera inlägget här :