Örnens budskap

publicerat i Allmänt;
Söndag.
Vaknade sent med en känsla av att jag drömt jobbiga drömmar. Minns inte detaljer men mycket verkar ha handlat om tidspress och att undvika att göra andra människor upprörda eller arga....
Hm...vet inte om jag ska ödsla tid på att analysera detta...

Klev ut på förstutrappan i bara nattsärken. Mulet på himlen, fuktig luft och för tillfälligt stilla. Plötsligt får jag se något mäktigt. En stor örn några meter från mig brer ut sina vingar och flyger i väg ut över kalhygget. En annan lite mindre fågel (örn/falk ?) kommer flygande från ett annat håll. De cirklar en lång stund runt frötallen som fått stå kvar. Jag står på gården och bara njuter andäktigt av denna stund....



Enligt Solöga:
Örn
"Dela din visdom med andra. Min gåva till dig är att sprida din visdom."
Här gäller det att stå för din egen visdom.

Vilket budskap! :-) "Min egen visdom"... Det kanske är det som det är så bråttom med om man nu ska sätta ihop budskapet med drömmen?
Men kära nån, "min visdom"??? Och hur få ihop det med att undvika andras ilska?...Hm...

"Man ska inte analysera allt", brukar en vän till mig säga. Så är det nog. Man ska nog låta allt bara komma till en...
Frågan är om jag kan låta bli...att analysera alltså...;-)

Åter i stan. TV:n är på. Skrikande massor på en fotbollsmatch, snabbpratande reportrar och en upprörd son...;-)
Regnet slår mot fönstret. Mörka, dramatiska moln. Och en tydlig, vacker regnbåge över ån. 




Ska bli skönt att komma till frissan i morgon. Känns inte som om jag har någon frisyr längre, känns mer som om jag har en mörkgrå "mössa" på huvudet ;-)

Dagens citat:
"Den olycklige är den som mer eller mindre har sitt ideal, sitt livsinnehåll, sin medvetenhet, sitt väsen utanför sig själv."
- Sören Kierkegaard -

Sanna ord, anser jag. Och något att fundera på...

Det är uppehåll i regnet nu...:-)

Allt gott inför en ny vecka med nya möjligheter önskar jag er!
❤️

Kommentera inlägget här :