Glädjeämnen och tråkigheter

publicerat i Allmänt;
Får man vara glad över en mulen himmel, några pytteskurar regn, en sjunkande temperatur och en klarare luft att andas? 
På det svarar jag: JA!!!
Nu blommar stockrosorna <3

Efter långvarig hetta och stickande brandrök gläds jag åt denna dag . 
Jag gläds över att den stora branden nu börjar vara under kontroll och mer hanterbar.

Jag gläds över alla människor som gjort fantastiska insatser för att släcka branden, erbjuda plats för evakuerade människor och djur, startat insamlingar av förnödenheter, stöttat och tröstat...Vilken vilja att hjälpa det finns i vårt land! <3

Mycket kunskap finns det också. Även om beredskapen tydligen kunnat vara mycket bättre för att undvika det kaos som tydligen uppstått. 
Det är alltid så här när "det som inte kan hända" faktiskt händer...

Jag är bara en passiv åskådare men mina tankar går, liksom många andras, till de drabbade...Ljus och kraft...

Det finns fler oroshärdar i vår värld. Den hemska Ebolaepedemin i Västafrika som snabbt skördar så många liv. Kriget i Gaza...hur många barn ska behöva sätta livet till för vuxnas grymhet? Och de kristna i Irak som nu måste fly...
Det är sååå många som behöver våra tankar och förböner! <3

Gjorde ett uppehåll i skrivandet..är inte glad längre...vår båtsommar blev kort, någon/några ville oss illa och stal vår båtmotor...

Avslutar ändå med några rader som jag skrev när mitt barnbarn åkt hem:

Nära ett litet barn

Det är en ära
Att få komma nära
Möta blicken
Möta leendet
Förenas i ett skratt

Två knubbiga armar 
som sträcks emot mig
Vill vara nära
Å en sån ära

Pussa mjuka nacken
Leka tittut
Busa
Härmas

Total lycka
Det fjuniga håret
Tio söta tår
Piip i lilla magen

En liten ramsa
En liten sång 

En sån ära
att få vara nära
ett litet barn

Ljus och kärlek
❤️
Den gamla tavlan :-) Som behöver "fixas till lite"



Kommentera inlägget här :