Kris och möjlighet?

publicerat i Allmänt;
Inget pipande längre. Känns skönt. Får svar på måndag. Allt gick bättre än vad jag befarat. Visst var det lite "bökigt" och lite stressande och inte sov jag särskilt bra men nu är det över. Tack och lov. :-)

Känns också skönt att få tillbaka min kropp. Inget yttre som håller kontroll på mitt inre. Som registrerar...
Men det är självklart jättebra att det finns såna här apparater!

Och om ni undrar var jag la mätaren under natten så kan jag meddela att den låg vid sidan om min kudde. Stilla men inte tyst. Men betydligt längre mellanrum mellan pipen under natten :-)

Det här med regeringskrisen tycker vi väl alla olika om. Att det är roligt att det händer något, är absolut inget jag håller med om. Jag kan lugnt hålla mig för skratt. Det som händer är allvarligt och verkligen inte bra för Sverige! Det blir kaos av sådant här. Vilka styr Sverige? Vad är det som gäller? Nu vet vi i alla fall att det tredje största partiet är ett enfrågeparti och att de tänker fälla alla regeringar som inte dansar efter deras pipa. Inget förvånande för min del men alla som röstat på dem för andra frågor än invandringen borde kanske komma till insikt nu??
Sandlådenivå och maktbegär verkar utmärka politiken idag. Oansvarigt, tycker jag. Medan andra jublar...

"Annat var det förr" :-) Jo men faktiskt, jag tycker det. Det var roligare med politik förr. Samarbete och samförstånd var något man tog till för att lösa kriser. Jag såg och hörde de gamla "politikerrävarna" Ingvar Carlsson och Bengt Westerberg på TV igår. De som samarbetade över blockgränserna för många år sedan. Kloka och lugna personer. Roligt att se dem igen. Carlsson var sig lik, lite mer vithårig bara. Westerberg då? Nja, han var snyggare förr men verkade lika trevlig :-)

Det var då det...

Idag verkar positionerna låsta...

Kris betyder möjlighet. Kris kan leda till utveckling och mognad. Vi får väl hoppas på det! 

3 december
Lucka 3
Min krans av buxbom hänger på balkongdörren ❤️

Kris rimmar på gris
Men också på vis
Ta oss ur detta politiska dis!
❤️

Med hopp om goda lösningar och kloka beslut 
NAMASTE
❤️




 


Kommentera inlägget här :