Frisk och glad

publicerat i Allmänt;
08.18 ringer telefon. Hjärtat bultar snabbt. Nu ska jag få min "dom". Läkarens röst låter "ihålig" först, som om han satt i långt ut i rymden och pratade. Men jag hör iallafall: "Ja, hördudu, ditt blodtryck är ju faktiskt perfekt." !!! Han säger siffrorna men jag hör inte allt. Jag är så glad! De andra proven var också perfekta. "Då är jag alltså frisk!", utbrister jag. Läkaren skrattar. "Ja, du är frisk!" "Tack doktorn!", säger jag. Han skrattar igen och önskar mig en fortsatt fin dag...

Det är nog inte varje dag läkarna pratar med en sådan jublande glad patient! :-)

Efter det gick jag iväg till jobbet :-)

8 december
Lucka 8
Hjärtespår i det vita

Istället för att rimma vill jag idag berätta om ett initiativ från tidningen GD. De har startat en insamling som heter "Hjälp oss hjälpa". Man samlar in varma kläder och skor och leksaker på olika uppsamlingsplatser i stan. För att dela ut till tiggare och hemlösa. För ingen ska behöva frysa i jul! Intresset för att skänka har visat sig vara stort ❤️
När man startade insamlingen läste jag en mening som jag önskar alla tog till sig:
"Föreställ dig att det var en människa du kände."
(Som satt och tiggde)
❤️

Låt oss sprida ljus och hopp omkring oss ❤️
NAMASTE
"Stulit" från Facebook för att den är så bra ;-) ( Yoga Inspiration )
❤️

Kommentera inlägget här :