Julefrid

publicerat i Allmänt;
Jag hade tänkt skriva om det politiska läget i landet. Om oron. Om ekot från 30-talet. Om lögnerna och sveket. Men jag orkar inte. Jag orkar inte längre "förstå de missnöjda" och jag orkar inte läsa om hatet. För vad hjälper det att tjata om det? 

Alla väljer vi, rädsla eller kärlek. Alla väljer vi fördomar eller sanningar. 

Julen ska vara fridsam och snäll. Visst men om det blir ett allmänt "gullegullande" då hoppar jag. För det som är spelat och falskt är det värsta jag vet!

På min Kärleksväg fortsätter kampen för det goda. För jag kan inte ge upp när ondskan sprider sig i vår trasiga värld. Men jag vilar från skrivandet om det. Just nu. Och mediterar och ber istället och sänder goda tankar. Och jag vet att ni gör det också <3

Och jag försöker sprida julefrid här på bloggen utan att för den skull glömma dem som har det svårt. 

20 december
Lucka 20
Sommarblommor i torpet. En vinterdag. :-)
I Juletid
Vi alla stressar
Vi vill ha Julefrid
Men kraven pressar
Stilla dig en stund
Unna dig en blund
Lyssna till din själ
Den vill dig väl
Lyssna till de stora orden
De om fred på jorden
Freden börjar inom dig
Och inom mig
Att bara vara
Gör tankar klara
Skapa tid
För Julefrid
<3
❤️

Min himmel idag :-)

Hopp och Tro
Sinnesro
<3
❤️







Kommentera inlägget här :