Tji fick dysterprognoserna ;-)

publicerat i Allmänt;
God fortsättning!
Gamla bocken får stå ute på balkongen denna jul eftersom han börjar "torka" ;-) På ryggen ligger en bit av svansen som gått av...Han ska snart fixas till...

Här skulle det bli en "grön jul" enligt alla dysterprognoser. Men, tji fick dem, det snöade nästan hela julafton och idag har det varit soligt, kallt och friskt.


Att leta godisägg på påsken är ju ganska vanligt men leta julklappar på julafton är kanske inte lika vanligt?
När tomten varit här och julklapparna packats upp inser jag att det saknas en julklapp till maken...jag vet att den är inslagen och lagd på ett "bra ställe"...Börjar leta på alla "bra" ställen, sen de lite mindre "bra"...Upptäcker då en julklapp som är från maken till mig...inte inslagen..Maken river snabbt upp ett använt papper ur "sopkassen" och slår in..."god jul"!
Sökandet fortsätter...make och son hjälper till...men den är "spårlöst" borta...det är ju ändå en ganska stor och tung bok vi letar efter, den har knappast fått vingar och lämnat oss...???
Plötsligt börjar make och son skratta." Har ni hittat den?" "Nej, men en till julklapp till dig," säger sonen och lämnar över ytterligare en julklapp inslagen i ett "begagnat" paket.,,,
Jag har nästan gett upp sökandet, tänker febrilt, när sonen pekar på en kasse väl inklämd mellan en stol och byrån! "Vad är det?"
Boken! "God Jul kära make!" ;-)

I övrigt flöt allt på som det skulle....

Idag har vi promenerat och sett film: "Diana". Bra film. :-) 


Jag fick flera Gåvobevis i julklapp, det känns väldigt bra. Och jag är självklart glad över alla klapparna! Sååå mycket fint ❤️ Tacksamheten är stor. Och vi ger julvärden, herr Dorsin, bästa betyg :-)
Alla klockor på Amaryllisen slog ut lagom till idag, Juldagen.

När kylan slår till som den gjort idag går mina tankar speciellt till alla som fryser runt om i världen. Tiggare, hemlösa, fattiga, svältande, sjuka, människor på flykt...Det är dem mina samtal med änglarna handlar om...
I morgon är det tio år sedan Tsunamikstastrofen...Alla bär vi på minnen från detta...privata och allmänna minnen....Det är tio år sedan detta ofattbara hände, men vi glömmer aldrig bilderna som etsat sig fast i vårt minne...

Jag sänder en bön av tacksamhet att jag och de mina inte var där då. Och är tacksam över att vi är här nu. <3
❤️

Nu ska jag krypa ner under filten och läsa min bok: "Hon som ser". Om sierskan Anna-Lena Vikström...Spännande!
:-)
Allt gott!
❤️



Kommentera inlägget här :