Lyser i mörk advent

publicerat i Allmänt;
Börjar denna blåsiga söndag med att lyssna på Malena Ernman: "Jul, jul, strålande jul". Underbart! Kommer i lite adventstämning. Efter kaoset och dess följder som mötte oss i går har vi sovit gott och länge. Trots att det var ovanligt ljust. Fullmånen sken in genom rullgardinerna. Så vackert. Temperaturen har stigit från -7 till + 1.6. 

På hemväg från promenaden hittade vi den "perfekta" adventsgranen som nu står där så grann på gården. (Med ny ljusslinga) ;-)
Vid lunch kom regnet och den lilla snön som låg försvann snabbt. Tyvärr.
 

Vi trotsade "tråkvädret" och åkte till Laxön där fina vännen Cecilia Almlöf ställer ut sin underbara konst hos Johan Thunberg, konstnär. Där fanns värme och skönhet. Hos både Cecilia och Johan. ❤️❤️
Köpte en röd (ovanligt för mig) energitavla till mig själv ❤️


Och maken hittade en julklapp till mig inne i Johans ateljé...:-)

Känner att jag fylldes på med energi där hos underbara Cecilia. ❤️

Här ett exempel på Johan Thunbergs konst:
❤️

7 december 
Lucka 7

Andra ljuset vi tänt
Lyser i mörk advent
Lyser för Dig
Lyser för Mig
För hopp och frid
I orolig adventstid
För hela vår jord
Sprid förhoppningsfulla ord
❤️

Ljus och kärlek!
Och kraft inför en ny vecka med nya möjligheter❤️

Kommentera inlägget här :