En söndag i februari

publicerat i Allmänt;
Ordet för dagen: Regn
Längtar efter solsken. Fick en smakbit av solen igår innan den försvann bakom molnen. Det gav mersmak. ;-)

Igår kom en granne in och meddelade att han och frun åker till Gran Canaria i morgon...jag förstår dem...;-)

Ett till silver idag! Tack Hellner! ❤️ Det var visst en kvinna i Sundbyberg som hejade och skrek så väldigt vid målgången så grannarna larmade både ambulans och polis ;-)) Vissa lever sig in! 

Tvättmaskinen går varm idag också. Det blev inte tomt i tvättkorgen trots mina idoga försök under gårdagen. På något mystiskt sätt har det smugit sig in ett överkast och några underkläder som tydligen kände behov av en tvätt..? Och så ligger det några udda plagg kvar också. De som är lite "egna".Färgen är udda och de ska ha en specialbehandling i någon märklig temperatur...Men alla kan ju inte vara lika och tvättas på 40 eller 60...eller hur? Men det vore ju praktiskt förstås och ekonomiskt och bra miljötänk....(Oftast är det yngste sonens skjortor och tröjor som ska specialbehandlas. Tro inte att dyra märkeskläder finner sig i någon "normal" behandling!)
Jag har en speciell korg där jag lägger strumpor som är singlar och vars make/maka är spårlöst borta. Den korgen är aldrig tom...Detta är ett av vardagslivets ständiga mysterium....;-)) Vart tar de vägen???

Från tvätt till TV-program. (Hittar ingen fiffig övergång här) ;-)
Jag såg Melodifestivalen igår. Tyckte att programmet var ganska kul. Det visade sig vara "fel" tyckande...Enligt nöjesexperten i tidningen så var programmet uselt...hm...är det jag eller han som har "dålig smak"? ;-))

Jag såg också senare delen av gay-galan. Det är också ett spektakel. Roligt, galet och fullt med kärlek. Såg bl a Andreas Lundstedt i publiken. Nu när jag läser hans bok känns det nästan som om jag känner honom. Jag har fått ta del av hans liv, hans känslor, hans tankar....
Vackra tulpaner får lysa upp i det grå ;-)


Tog en paus i skrivandet för en promenad med make och hund ute i det grå. Inte mysigt väder precis... Men med rätt kläder och rätt inställning så går allt! :-) Hoppsan vad jag lät hurtig då! Hi hi... Det var nog bara en släng av energi som flög förbi ;-))

Jag har gjort något spännande. Jag har beställt en själstavla...Och till födelsedagen önskar jag mig en bok som heter Änglavingar.... Bra inslag i min andliga resa ❤️

Nu ska vi äta! Tacos!!! 

Regnet piskar nu mot rutan och det är mörkt ute. Tänder ljus och känner mig tacksam över att ha tak över huvudet. 

Måndag i morgon. Ny dag, ny vecka. Önskar alla kraft och glädje!
❤️
"The secret of life, though,
is to fall seven times
and get up eight times"
- Paulo Coelho

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Maria AVESKOGH:

Vilken fantastisk sida! Som att läsa en helt underbar bok! Paulo Coelho är en av mina absoluta favoritförfattare! Du borde börja skriva böcker Gunilla! Vilken talang!!!!

Svar: TACK Maria! Jag blir alldeles varm och väldigt glad över dina ord! Och stolt förstås :-) Kram
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :