Ge aldrig upp

publicerat i Allmänt;
Det är en sån där dag... idag...
Vaknar med värk i huvud och leder. Det sticker, det smärtar, det gnolar... Lågtryck... Jag inser att jag själv måste ligga lågt idag...
Deppar lite. Vill så mycket. Prövar på att gå upp. Frukost fixar jag men att sortera tvätt och lägga i maskin blir en svårare uppgift. Lägger mig igen. Kollar Fb. Tomas Di Leva har länkat till en av sina nya låtar. Lyssnar. "Ge aldrig upp"...
Ge aldrig upp! Det får bli mitt mantra idag :-) Tack Tomas!


"Glöm inte bort att kärleken alltid tror på dig." Sjunger Tomas också. Ord jag tar till mig denna dag. Kanske behöver vi alla de orden? ;-)

Hittat en mycket intressant och positiv nyhet! Från "Gladeligen" rapporteras att i Utah, USA, har man hittat ett sätt att lösa problemet med hemlösa. Man ger alla ett hem! I tysthet har man under 8 år minskat antal hemlösa med 78% och målet är att alla ska ha ett hem 2015! I Utah räknade man ut att det kostade mindre att ge varje hemlös en lägenhet och en socialassistent än att betala för alla socialbesök, fängelsevistelser mm. De hemlösa får också hjälp med att bli självförsörjande men får behålla lägenheten även om de misslyckas....❤️

Hipp hurra för Utah, säger jag! Tänk om vi kunde tänka så i Sverige också?...Men vi är nog långt ifrån sånt tänk, tyvärr.... Här har vi lite mer av "man-får-skylla-sig-själv-tänket"...
Mer hjärta och sunt förnuft vore skönt i politiken!!! Åt både höger och vänster. ;-)


I kväll börjar spektaklet igen. Melodifestivalen. Säga och tycka vad man vill om "mello" men det är något speciellt med det. Det är fest, det är gränsöverskridande, det är galet, det är pinsamt, det är kul.En massa floppar och en del överraskningar. Det är väldigt osvenskt men väldigt svenskt i en märklig mix. Det bästa med det, tycker jag, är att det är kul att se det men ingen katastrof om man missar det för att man har något roligare för sig ;-) Sen finns det ju magiska ögonblick också i mellon. Som när Loreen sjöng Euphoria.... Magiskt...:-)

Man får tycka att man inte kan tävla i musik...men faktum är att man gjort det väldigt länge nu...Hitlistor är väl också en tävling?

Hoppas att du har möjlighet och ork att fånga dagen :-)
Ge aldrig upp!
Kärleken tror på dig!
❤️



Kommentera inlägget här :