Pånyttfödelse

publicerat i Allmänt;
Energi!
Saknas..
Behöver fylla på...
Hur? 
Fick ett svar: Rensa först! Det börjar bli trångt.
Det är för mycket inom mig som blockerar intaget av ny energi.
För mycket gammalt onödigt. 

Energi. Stöter på det ordet överallt nu för tiden. "Energidryck, energikick, energiboost, energimix, energipåslag, energipolitik, energibrist, energiåtgång, energipåverkan, energiskog......pust...nu somnar jag nästan....";-)

Rent fysiskt är det lätt att fylla på energi, tycker jag. En promenad ute i friska luften och vips så är kroppen tankad. Men mentalt,själsligt och andligt...Visst, promenaden påverkar dessa också men ibland är det som om det inte går att fylla på...

Dags för mig att kränga av mig ryggsäcken igen ( den skaver lite) och rensa...igen...;-)
Gamla "sanningar", fördomar, andras krav, mina egna krav, hjärnspöken, "måsten", oförätter, föreställningar....

Nu när ljuset återkommer och pånyttfödelsen startar vill man ju orka hänga med :-)
Det blev lite "ved"...

Den nya lilla sessan ska tydligen heta Leonore, Lilian, Maria. Och bli hertiginna av Gotland minsann! 
Leonore var ett nytt namn för mig. Lite tjusigt, tycker jag :-) 


Maskinerna har tystnat här utanför. För idag. Vägen som grusades i höstas är nu totalt sönderkörd. Den går varken att gå på eller köras på. Skogsägaren får nu fullt upp med att fixa den. Inte lätt, marken är så mjuk och blöt.

Märklig vinter. Det verkar som om Vasaloppet måste ställas in....

När jag tittar på "förödelsen" här omkring mig så känns det som om naturen fått en chock. Så många sår i jorden, så många rötter som ryckts upp...allt kommer att bli bra, jag vet. Naturen återhämtar sig. Pånyttfödelse... men just för ögonblicket slickar naturen 
sina sår...
Hunden studerar tomten. Den ser "annorlunda" ut..;-)

Ljuset kommer
Öppna upp
Ta emot
Ljus från Livets Källa
Mitt ljus
Ditt ljus
❤️

Pånyttfödelse på Bättringsvägen...häng med! <3






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anneli:

Fina Gunilla du skriver så fint man blir så berörd. Alltid lika trevligt o läsa kram

Svar: Tack min vän för de varma orden! Kram
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :