Sommarminne i februari

publicerat i Allmänt;
Fredag 7 februari

För att uttrycka dagens sorts väder vill jag använda min svärfars uttryck: urrigt! Det uttrycker exakt vad det är. Urrigt. Plus 3 grader, mörkt och grått och så regnar det lite. Urrigt!

Jag kryper ner under pläden och blundar. Hör ljudet av bilar och tvättmaskinen. Hunden ligger utslagen i hallen och sover gott. Mina tankar drar iväg... 

Jag hamnar i mina tankar i sommarminnen. En stor sol strålar och värmer från en blå himmel med bara några vita molntussar. Jag sitter i båten. Vi har stängt av motorn och bara ligger och guppar lite i det solglittrande vattnet. En mås skriar på avstånd. Näckrosorna smeker mot båten. Allt är här och nu och underbart...


Vaknar till när tvättmaskinen börjar centrifugera. Tillbaka i dagens verklighet. Regnet smattrar mot rutan. Jag gäspar och sträcker på mig. Här och nu....

Det är visst OS-invigning snart. Kanske ska se den? Det dröjer ännu en stund innan sonen kommer hem. Då ska vi äta. Tända ljus och prata. Eller samtala kanske är ett bättre ord? Ja, det är det :-)

Ska absolut se Skavlan ikväll. De två tvillingarna Mia och Alexandra ska vara med. Såg filmen om dem igår. De föddes i Kina men skildes åt vid adoptionen. En bor i USA och den andra i Norge. I filmen fick de träffas igen som 11-åringar. Det var fascinerande att se hur lika de är. I mimik, rörelser och utseende. 

Dagens ord i Eileen Caddys kalender:
"Börja lev och verka för helheten, och se hur hela din livssyn och inställning förändras."

Varm kram 
❤️


Kommentera inlägget här :