76 miljarder

publicerat i Allmänt;
Närmare 76 miljarder dollar i förmögenhet...Vem har det? Världens rikaste man. Bill Gates. Nu tänker han skänka bort det mesta till välgörenhet. Microsoft-grundaren och hans fru jobbar med bistånd. Främst i tredje världen. 
Bill Gates har bl a sagt att hans mål är att "utrota polio från planeten". Han förutspår också att 2035 kommer det inte att finnas några fattiga länder längre! Ett steg på vägen är en vettig biståndspolitik. 
"Generöst bistånd räddar liv".
(Källa: skavlan.com)

Jag blev nyfiken på denne man. Så jag tittade på Skavlan i fredags. Bill Gates visade sig vara en lågmäld, ödmjuk och trevlig man. Och vilken bra förebild för många! Om fler miljardärer tänkte som han....vilken värld vi kunde ha! ❤️

Det sköna vintervädret har ändrat karaktär till något fuktigt och bistert. Det var synd. Man får titta lite extra för att hitta det vackra i det gråvita.




På Fb kan man hitta många guldkorn. Här är ett:
"Good friends are like stars. You can't always see them but you know they are always there."
- The pover of giving
❤️
Jag har idag skrivit ett kort till mitt fadderbarn i Afrika. Fick nyligen en lägesrapport från Plan. Flickan är frisk men det oroar mig att hon inte går i skolan av ekonomiska skäl...
Foton fick jag också. På flickan med de allra vackraste ögon jag sett...
❤️

Var rädd om Dig!
Kom ihåg att det är för dig solen går upp, även när du inte ser den.
Foto: G.T 


Kommentera inlägget här :