Har stämt träff med mig själv

publicerat i Allmänt;
Jag har stämt träff med mig själv över en kopp te. Måste kolla läget.

- Hur mår jag?
- Jo, tack, huvudet upp och fötterna ner! :-)
- Vad menar jag med det?
- Hm..att jag är uppe på benen men har värk i kroppen. Som vanligt alltså.
- Och vad tänker jag göra åt det? Värken alltså.
- Vet inte...jag måste leva med värken..tror jag...
- Okey..suck...och själen?
- Själen mår bra. :-)
- Hurdå?
- Ja, men jag känner mig ganska lugn och ganska glad. :-)
- "Ganska"?
- Okey, jag är lugn och glad! Och trygg.
- Och andligheten?
- Jaa...jag är fortfarande en sökare där...men jag börjar känna mig tryggare med det jag funnit.

Det blir tyst en stund... Studerar den blå himlen med de vita molnen. Vackert.
......

- Hur står det till med kärleken då?
- Jag är fortfarande kär i min man. Känner mig lite nyförälskad till och med..hi hi ;-) 
- ;-)
- Vad gör mig glad?
- Familjen, vännerna, släkten...positiva nyheter, vackert väder, vackra bilder, bra texter, djur, natur, musik...
- Blir jag fortfarande upprörd ibland?
- Ja, absolut!! Orättvisor, vanvård, rasism, vansinniga domslut, sexism...listan kan göras lång. 
- Glöden är alltså kvar?
- Ja. Fast jag har med ålderns rätt börjat inse mina begränsningar.
- Vadå, med "ålderns rätt"?
- Okey, ju äldre jag blir desto mer insikt får jag om vad jag vill och kan göra och lugna mig med det. Istället för att bara bli frustrerad över det jag inte kan påverka.
- Oj, så klok jag blivit! ;-)
- Ja, visst har jag! Hi hi...;-)

Tystnad. Eftertanke.


- Jag mår nog ganska bra nu?
- Ja, jag gör ju det. Visst tar jag några steg bakåt på Bättringsvägen ibland men så är ju livet. 
- Vad drömmer jag om?
- Oj, drömmer...jag har det så bra nu så jag vill fortsätta ha det så här. Fast utan värk förstås. Mer ork. Utvecklas. Lära nytt. Och att alla mina nära och kära ska må bra.
- Sömnen?
- Inte så bra men bättre än förr :-)
- Är jag glad över att jag är jag?
- Va? Vilken fråga! Hm...ibland..
- Om jag inte var jag, vem skulle jag då vara?
- Ha, ha, ha!!!! Vet inte! Äh, jag är jag och jag duger. Tror jag?
- Tror?
- Okey, jag duger som jag är! :-))
- Tack för samtalet. Trevligt att möta mig.
- Tack, tack!

Ett sånt här möte med sig själv kan jag varmt rekommendera :-) 
....
"Lilla jag"

Ljus och kärlek ❤️


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av anneli:

Blir så glad o läsa det du skriver Gunilla man blir peppad kram till dig

Svar: Tack Anneli! Jag blir glad av dina ord. Kram!
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :