Vilse bland dagar, lösa trådar och magnetfält ;-)

publicerat i Allmänt;
Jag är lite vilse bland dagarna märker jag. Någonstans hade jag uppfattat att det var söndag. Och långhelg. Så jag kallade denna dag för trettondagen. Men det är ju i morgon. I dag är det söndag och Trettondagsafton! :-)

Orkade med både långpromenad med hund igår + en promenad tur och retur stan och in och ut i affärer. Det är så mysigt att strosa på stan utan att ha något speciellt ärende :-)
Det är oftast då man "fyndar" ;-)



Söndag och helgdag till trots tänker jag skriva lite om "vardagsförtretligheter". Hittade två roliga tips i Aftonbladet under helgerna. För skojs skull får de gå under rubriken "Husmorstips";-)

• Alla har vi väl retat oss på dessa dumma plastfolieförpackningar som inte funkar. Det bara trasslar till sig. Men: det finns prickar/flärpar på sidorna som man kan trycka in. Då ligger rullen fast och problemet är löst!


• Nu är det slut för min del att reta mig på den öppnade Aladdinaskens lock! Det finns en "flärp" på den också, på lockets insida som man kan trycka ut och sen stoppa ner i en springa!
:-))))
Man kalla detta "onödigt vetande" eller "det visste jag inte att jag inte visste" men ändå....:-)

Jag har mer "onödigt vetande" att komma med. Och nu ska jag gå in på "avföringsavdelningen". Så ni som inte klarar av sånt, sluta läs nu ;-)

Forskning visar att hundar försöker sitta i nord/syd riktning när de ska uträtta sin behov. Det är därför de snurrar runt när det är dags... Hundar verkar ha en inre kompass.Vi har naturligtvis kollat vår hund. Med kompass t o m! :-)) Och det stämmer! 
Detta gäller bara under 20% av den ljusa delen av dygnet när jordens magnetfält är lugna.
Varför de gör så här är en gåta... 
Källa: Expressen

Det här med magnetfält tycker jag är intressant :-)

Jag gjorde en paus i mitt skrivande och fick ett meddelande från en fin vän. Detta meddelande måste jag nu ta in i mitt hjärta och hjärna.

Det blev ett underligt virrvarr i mitt inlägg idag. Men det är sånt livet är ibland...

För att dra i ännu en tråd kan jag säga att jag ser fram emot spänningen i kvällens match! JVM-final i hockey mellan Sverige och Finland!!!

Hur ska jag nu kunna binda ihop dessa lösa trådar till en snygg avslutning???

Önskar alla en fin Trettondagsafton!



Kommentera inlägget här :