Vinterpromenad

publicerat i Allmänt;
Jaha..jag borde vila inför morgondagens långa resa..men det går inte...tid har jag, möjlighet har jag...men...kroppen spritter efter att äntligen fått varit ute i solen på promenad och huvudet är fullt av tankar: "Har jag packat ner tandborste? Vilken bok ska jag ta med mig? Måste komma ihåg att vattna blommorna...osv" ;-)

Egentligen så är jag fortfarande lite hängig..men...har samtidigt lite uppdämd energi...Energi som jag behöver de närmaste dagarna. Trycker på "spara-knappen" och hoppas att det funkar. ;-)
Vintern är så härlig just nu. -7, sol och lagom mycket snö.

En som det också spritter i så är det hunden. Han blir nästan som en valp igen efter att ha varit ute i snön. Vintern verkar ge honom energi! 
Själva promenaderna går inte så snabbt. För det ska ju nosas på varenda buske, träd, soplåda, lyktstolpe...och så kör han ner nosen i snön och "plogar" sig fram! Snö är härligt för hundar! Inte alla raser kanske men för springer spaniels i alla fall. Och så känner jag en cairnterrier som stortrivs också...;-)

Min vinterpromenad
Vitt, vitt, vitt
Min värld är vit
Snökristaller glimmar
Änglaglitter
Magi
Det biter i kinden
Luften är hög
Solen står lågt
Naturen vilar
Rofylldhet som smittar
Trädens grenar är nakna
Det knastrar under skorna
Hunden har snö på nosen
Det är vinter!
Och det är så vackert!
❤️

Ta vara på stunden. Ögonblicket. Fånga dagen. Den är din ❤️
I morgon också...



Kommentera inlägget här :