Lite humor i åskmullret

publicerat i Allmänt;
Klockan 23.20. Nyduschad och på väg i säng. Plötsligt dånar det till. Regn! Mullrar. Åska! Blixtrar! En riktigt kraftig blixt och så mullrar det på en gång. Fönstret öppet så det hörs så väl. Nästa blixt! Jag håller för öronen. Mullret dröjer. Åskan drar bort. Regnet tilltar. Öppnar ytterdörren. Står på förstukvisten och njuter en stund. Sträcker ut handen och känner på regnet. 
Lika plötsligt som det kom, lika plötsligt avtar det....
Och precis när man tror att det dragit förbi, hörs mullret igen....

På morgonen är det kvavt och blåsigt. Först vid 13-tiden börjar det mullra igen. + 29 grader...

Jag rensar lite i bokhyllorna och hittar bl a boken "Barn skriver till Gud". Så söt och charmig bok. Här några exempel:




;-)

Jag bläddrar också i Carl Antons "Nya Sidor". Jag vet att jag citerat honom förr men här kommer ändå några "godbitar";






;-))

Undrar om åskvädret som skulle dra norrut från Gotland och Uppland börjar komma hit nu? Det blåser kraftigt och mullrar lite...

Till sist vill jag dela denna med er:
Den är så söt, tycker jag :-) Ur "Lilla Mansboken" (Gunilla Dahlgren)

Det är Pride-vecka! Jag säger helt enkelt: LEVE KÄRLEKEN!!! <3



Kommentera inlägget här :