En läkande famn + en vacker Gåva

publicerat i Allmänt;
Naturen är läkande. För mig är naturen som en varm öppen famn att vila i. En hel timme satt jag ute i morse och bara tog in alla intryck. All klorofyll. Blommorna på ängen, vinbären som rodnar, vindens sus i trädens grenar, fjärilarnas dans i solens sken..och framför allt sädesärlans letande efter mat till sin flygfärdiga men ännu lite duniga unge. Det är så tydligt att honan vill visa oss sin unge som först sitter på taket sen på golvet i paviljongen. Där sitter den och väntar på mat. Kvittrar och vippar på stjärten när modern kommer med maten som den snabbt slukar. Efter nattens regn är det det små vattenpölar på golvet. Dit går ungen och dricker och plaskar lite med fötterna. Och så kommer modern igen och ungen gapar stort och sväljer. Så håller de på, hela tiden...❤️

Jag är så lycklig över att ha tid och förstånd att bara sitta och ta del av allt detta. Naturen finns ju där hela tiden, alldeles gratis är den att vistas i. Man behöver inte fly ut till landet för att ta del av den. En lummig park i stan går bra, eller en liten trädgård eller en blomstrande balkong. Guds fria natur, den är Din! 

Kroppen mår bra av att trampa på annat än asfalt ett tag och själen ler i naturens famn.❤️
Nu blommar örterna. Här den vackra och goda Basilika Blå ❤️


Konserter är naturligtvis bäst live. Men det finns artister som verkligen går igenom rutan. Laleh är en sån artist. Hon är magisk den tjejen! Och hon gör magisk musik. Det skimrar om henne. Styrka, skönhet och kärlek. Hon kom som flykting till Sverige. Hon är en gåva till oss. ❤️

En Stund På Jorden

Jag såg hur vi var stjärnor
Som landat i havet
När vi tog första stegen
ifrån oceanen
Det slog mig den gången
När vi vadade fram genom vattnet

Jag la mig på stranden
och tackade himlen
att vi fick stiga på land
att vi fick känna på sanden
nu kan vi säga
att vi varit på jorden

ja, jag var där
hur underbart var det
hur underbart var inte det
jag var nära, jag var nära
jag var nära, jag var där

en stund på jorden,
en stund på jorden
jag var nära, jag var nära,
jag var nära, jag var där
en stund på jorden, en stund på jorden

jag vann över bergen
jag delade på havet
jag var den starkaste av oss
men den svagaste ändå

jag fick hålla dig i handen
när du gick lämna dina drömmar
och försonas sen med tiden
jag fick se dig tacka livet
trots allt

nu kan vi säga 
att vi har varit på jorden

säga, jag var där

- Laleh Pourkarim -
❤️
Laleh på Skansen igår. En av de allra mest magiska stunderna var när Eva Dahlgren kom ut på scenen och de sjöng "Ängeln i rummet" tillsammans...

Tack Laleh för att du gör det du gör! 
Tack Sverige för att vi tar emot flyktingar!
Tack till alla som är för ett mångkulturellt samhälle!
❤️

"Just because it's black in the dark
Doesn't mean there's no color"
- Laleh -
❤️


Kommentera inlägget här :