FAVORITDAG

publicerat i Allmänt;
"Vad är det för dag idag?"frågade Puh. "Det är idag", pep Nasse. "Min favoritdag."

Det finns ingenting som kan få sån fart på oss här i torpet som när någon plötsligt ropar: "Det regnar!" Efter en dag med sol och värme och arbete och "pyssel" ligger det tusen grejer utspridda överallt på gården. Vi rusar som tokar och samlar in dynor, verktyg, böcker, datorer, tallrikar, glas.....:-)

Sonen och jag tog med oss hunden på en liten längre promenad på förmiddagen. Trots värmen. Jag tittade efter smultron. Hittade några mogna. Inget smultronår i år verkar det som. Synd! Men det räckte till att trä på ett strå i alla fall :-)


Maken har påbörjat nästa stora projekt: bygga staket. Det kommer ta sin tid men blir med all säkerhet väldigt bra. Han är bra på att bygga han min "gubbe";-) Tur för mig som inte är något vidare på det där med hammare och spik ;-)

Och nu åskar det igen...

"För hela året drömde jag
om vår korta sommar drömde jag.
Och äntligen kom den 
och jag fick rå om den.
Då gömde jag
små sommarminnen gömde jag.
Maskros som tändes
i solen som brändes
gömde jag."
- Carl Anton -

Sommarminnen. Vilket underbart ord! Små sommarminnen. Blommor, stenar, snäckor, bilder, sånger, dofter, smaker, ljud...ljuvligt...spara och ta fram senare under året...❤️
Vacker nyponros i skogen

Den väldoftande vitklövern hade brett ut sig över hela gräsmattan. Vackert men gräset var för högt och behövde klippas...Tack vackra blommor för att ni fanns där att njuta av <3


Våra rädisor har växt till sig och smakar jättegott!

Så har den här "favoritlagen" blivit kväll.

God natt och sov gott
❤️
På den högra bilden ser jag ett par som pussas ;-) Vad ser du? Den vänstra kan lika väl vara en ängel som ett hjärta, tycker jag ❤️

Kommentera inlägget här :