Kärleken har många färger

publicerat i Allmänt;
Så här tänker jag om Kärleken:

Kärleken 
har många färger
Kärleken
har många nyanser
Kärleken 
är kraft 
Kärleken
är mod
Kärleken
öppnar dörrar
Kärleken
förstår
Kärleken
förmår
Kärleken 
visar vägen
Kärleken
förlåter
Kärleken
är

I Kärleken är du fri. Fri att älska den du älskar. Den som dömer ut din kärlek lider själv av kärleksbrist.
Inget som görs av och med sann kärlek är någonsin fel. Synd är allt som inte görs med kärlek. Så fort du skadar dig själv eller någon annan så handlar det inte längre om kärlek. Det i kärleken som känns rätt för dig och som känns rätt för den du älskar Är 
också rätt. Sen spelar det ingen roll vad dina föräldrar tycker, vad den religiöse ledaren predikar, vad kärlekslösa politiker agiterar....

Folk dömer och har alltid dömt människor som hittat kärleken. Som om Kärleken bryr sig om utseende, kön, ålder, status, religion, medborgarskap...
Nej, nej, Kärleken ser längre, längre in, längre bort, utanför våra begränsningar och rakt in i våra hjärtan!

I kampen för alla människors lika värde ingår självklart rätten att älska.

Kärleken är stor. Den är universell. Och jag tänker inte bara på kärleken mellan två människor utan om den stora allomfattande Kärleken.
Kärleken som den starkaste kraften av alla. 
Kärleken som ville Dig och Ditt Liv här på jorden.

Du förstår: Du Är Kärlek ❤️

Det var mina tankar det...som jag ville dela med mig av. 
Min kärlekshälsning till Dig
❤️

Kommentera inlägget här :