Medelålders och Arg

publicerat i Allmänt;
Visst är det märkligt att:

om en duktig, vacker, känd sångerska är antirasist och offentligt ställer upp i den goda kampen, då kallas hon genast "vänsterextremist" och får av män (framförallt ) höra att hon ska hålla sig till sitt artisteri och i övrigt tiga...oj, glömde nämna att hon är blond också....

om en politiker från alliansen eller de rödgröna gör något olagligt eller har ett brottsligt förflutet så får de lämna sina poster men det nyaste riksdagspartiets politiker får trakassera, ljuga, ta till våld och ha ett brottsligt förflutet utan att något händer? (Ännu märkligare att folk har förtroende för dem och röstar på dem)

om en invandrare gör någon 
vi känner illa på något sätt då är vi snabba att döma alla invandrare, "såna är dem minsann", men om en "svensk" gör någon illa då dömer vi bara just den "svensken"....

Jag vet att jag är jobbig nu som skriver sånt här på min positiva blogg och mitt i värsta värmeböljan också ;-) Men jag tycker att det är positivt att TÄNKA, att FUNDERA, att SKAFFA SIG EN EGEN UPPFATTNING...

Jag är inte längre "Ung och Arg", jag är "Medelålders och Arg"!
;-)

Men i övrigt skiner jag ikapp med solen :-) Och håller bara nästan på att smälta bort i hettan...Hettan som man nu t o m går ut och varnar för!

Drick vatten!
Duscha kallt!
Uppsök skuggan ibland!
Vinbären är mogna och så goda. Det tycker fåglarna också, därav nätet ;-)


Tänker idag på offren för rasismen på Utöya och i Oslo för tre år sedan. Det utfördes av en man som inte var psykiskt sjuk men som agerade till följd av en sjuk ideologi. En ideologi byggd på hat...

Störst av allt är KÄRLEKEN!
Vi måste alla se till att den segrar. 
Freden startar inom Dig och Mig!❤️

Hängmattan i torpet
22 juli 2014
❤️

Love and peace
❤️

Kommentera inlägget här :