Soliga fruntimmer

publicerat i Allmänt;
Sonen och jag står ute på gården i den ljusa sommarnatten. Termometern visar på + 15 grader men det känns varmare. Klockan närmar sig halv 12. Det är alldeles stilla och inga mygg eller knott, bara en ensam nattfjäril. Vi står där fascinerade av den ljusa, varma sommarnatten. Det doftar så gott. Det är så tyst, och stilla. Jag börjar nynna på en valsmelodi och försöker få sonen med på en dans. Han vägrar så jag får valsa själv i den ljuva julinatten...
:-) "Ljuvlig är sommarnatten, blånande vikens vatten..."

Idag bara måste jag! Ner till sjön och i och bada. Skööönt!
Försöker få med mig den flämtande hunden också. Det går skapligt. Han sätter stopp när vattnet når honom en bit över magen :-)

Om det är lämpligt att bada när man så nyligen haft feber? Svaret är nej, förstår jag när kommit in i stugan igen...-"Men det var nog bra för ditt psyke", säger maken. Det tror jag också :-)

Min yngsta lillasyster fyller 25 idag och min äldsta systerson fyller 30! Hurra för dem!!!

I morgon är det den 22 juli. Det har gått tre år sedan terrorattentaten i Norge... Vi får inte glömma vad hat och rasism kan leda till...

Tankar i hängmattan:
Så skönt att bara
vara
Bara vara jag
ett litet tag
Ensam i mina tankar
höra hjärtat som bankar
Vindens sus
Lyckorus
Gunga i en matta röd
utan att bli störd
Gunga kropp och själ
gör hela mitt väsen väl
Sol uppå
himmel blå
Andas lätt
Det här känns rätt
Ett Nu
Ett Här
Tack sommar
så kär


Den där påven Franciskus verkar ju vara lite kul. Såg att det kommit ut en bok med hans citat. Bl a:

"Hur många av livets problem skulle vi kunna undvika om vi lärde oss att lyssna?"

"Ingen kan växa om han inte godtar sin litenhet."

"Människan har inte skapats för arbetets skull ; arbete har skapats för människans skull."
:-)

Vi är inne i fruntimmersveckan och nog har de varit väldigt soliga och varma fruntimren i år! :-)
Men det är visst bara en myt att just denna vecka skulle vara regnigare än andra....

Ljus och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :