Solläge och skuggläge

publicerat i Allmänt;
Någon tung landar med en
duns
på min mage
Med ens klarvaken 
tittar upp
rakt in i en nos och ett par uppfodrande ögon
Upp nu!
+ 23 grader - redan!
Frukost i det gröna
Hunden hittar skuggläge
Jag hittar solläge
Det blir en varm dag i dag!
Maken jobbar på distans
Pratar i telefon
I morgon - semester!
Redan svettig flänger jag omkring
"Vad var det nu jag skulle hämta?"
Öppnar alla fönster - det kommer en skön bris
Fåglar kvittrar
Fjärilar irrar sig in i stugan
Jag har fortfarande nattlinnet på mig
Nu +24!
Sonen är plötsligt uppstånden
Tar kylskåpskallfil till frukost
Sängarna får förbli obäddade
Humlor surrar
Ombytt till kjol och linne
Det får bli lunkande, tänkande, solande, vilande, bokläsande, samtalande tillvaro idag...
i solläge
i skuggläge


Det är SOMMAR!!! ❤️
Låt solstrålarna lysa upp ditt yttre och ditt inre i den takt som är din. Solläge eller skuggläge som det passar dig. Eller efter dina möjligheter. Huvudsaken är förutom solhatt, att du då och då intar viloläge. 
❤️
Sommarminne <3


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helene Wärefors :

Fint sommarminne! Fina dagar i torpet sommarn 98!

Svar: Ja, Helene! Vi ville inte att ungarna skulle bada, var för tidigt tyckte vi. Men de badade ändå och tur var det för sen blev sommarvädret betydlig sämre ;-)
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :