Sommarrecept

publicerat i Allmänt;
Recept på en perfekt sommar ;-)

2 kg solstrålar blandas med 3 kg blå himmel
Rör varsamt ned vackra lätta sommarmoln (undvik åskmoln) allt efter skuggbehov
Tillsätt några droppar regn och  några, sköna, lätta skurar, helst på natten
Låt en lätt svalkande bris slinka med
Rör försiktigt med en åra och tillsätt salt-eller söt-vatten, efter behag 
Värm på lagom värme, omkring + 23 under 90 dagar
Dekorera med vackra sommarblommor, bär och väldoftande örter 
Avsmakas varje dag
Njuuut!


"Små lätta moln 
ser jag på din himmel,
din himmel som är blå.
Här är du nu min sommar med
små lätta moln
Min kärlek har du sommar,
din himmel så blå.

Små gröna blad
ser jag på din hud
din hud i blomsterskrud.
Du kom ändå min sommar
med små gröna blad.
Du får en sång min sommar
du väckte min stad.

Sommar vind, som en hind,
ta mig med, gör mej lycklig,
ge mig solen.

Små lätta moln.....

Små gröna blad....

Sommar vind..."
- Pugh Rogefeldt -

Idag fyller vår vovve 7 år! ❤️


Och här byggs det staket :-)

Sonen har slängt ner sin långa lekamen i gräset och solar "baksidan".
Hunden ligger på svalaste platsen inomhus och här ligger jag:
"Snacka om att ha de gött" :-)

Hoppas att Du också har det "gött"!
Ikväll är det fullmåne! :-)
Och fotboll, men då sitter nog jag och målar...tror jag...;-)

Allt gott till Dig!
Den här "busken" växer hej vilt på vår gård. Doftar lite gott. Men vi vet inte vad den har för namn. Vet du?
❤️





Kommentera inlägget här :