Stängt!

publicerat i Allmänt;
I orosfabriken tillverkas ängslan och rädsla. Eländesrubriker, katastroflarm, forskningsrapporter, näthat, rasism, tidspress, stress...allt sätts ihop till en ångestmaskin...
Men nu är det sommar och sol så nu hänger jag upp skylten STÄNGT på orosfabrikens dörr! Helst vill jag inte någonsin öppna den dörren mer men så fungerar ju inte vi människor... men helt klart är det en hel del av "arbetarna" och "tjänstemännen" därinne som ska varslas och avskedas. För det är ju jag som är chefen! Ska bara försöka förstå det ;-) "Styrelsen", dvs mitt ego, kommer säkert protestera mot mina reformer men jag har vetorätt! Så det så! ;-) 
Alltså: STÄNGT!
Omstrukturering och reformer får vänta till hösten. Fabriken ska eventuellt få nytt namn också...vad sägs om "SINNESROFABRIKEN" eller "GLÄDJEFABRIKEN"? Jag har bra grossister att inhandla råvaror hos och ny personal är nog inget problem att få tag på ;-)
Det enda jag inte kommer ge avkall på är kampen mot rasismen! Det engagemanget är visserligen anledning till mycket oro men det handlar om Kärlek <3
Som sagt, till hösten....


Nu är det sol och värme och jag vandrar barfota längs Kärleksvägen..., visst hänger du med?
Vid sjön kl 23. Lugnt och stilla och otroligt vackert. Och ljust :-)
❤️


Kommentera inlägget här :