Sträck dig mot himlen.Vila i mellanrum

publicerat i Allmänt;
Livet är en berättelse, en roman, en uppsats.....❤️

Alla dessa frågetecken???
Allt vi borde sudda ut
Vi börjar med ny mening, stor bokstav
Ett och annat utropstecken!
Lånar andras ord, "citationstecken"
Ibland måste vi sätta punkt.
Mellanrum -
Ny mening
Kommatecken,
Vi ser sammanhang och binder ihop
Rätar ut frågetecknen
Hittar mening
Skapar nya ord
❤️

Mellanrummen i livet är viktiga. Känner att jag befinner mig där just nu. I ett mellanrum. De stora frågorna behöver inga svar just nu. Orkar inte ens formulera dem. Jag är i mellanrummet. Säkert pågår läkning och utveckling någonstans inom mig men jag deltar inte aktivt. Jag vilar i mitt mellanrum. Har satt punkt för vissa saker, suddat ut och suddat bort. Kommatecknen finns där utsatta för det som komma skall. Men jag är i ett mellanrum. Inga beslut, inga utropstecken. Bara mellanrum. - - -
En stund.
❤️

Värme och sol. Igår gav solen mig energi, idag får den mig att slappa :-)
Inte bara slappa. Jobbar lite ibland. I mitt jobb ingår ju bl a att fota. Det är kul. Om du blir "nyfiken" och inte redan varit där, kika gärna in på: www.marinestyle.se och www.armbandskungen.se 
Vi finns på Fb också :-) Det är där mina foton och collage finns.

Så nu har jag gjort lite reklam också :-)

Pausa i dina funderingar och frågetecken ibland om du kan. Ha ett mellanrum. Sätt punkt för det du inte behöver längre och sudda ut det som tar för mycket energi. Hitta ny mening i livet om det är det du behöver .Och sätt med tillit ut dina kommatecken. Sätt bindestreck mellan tacksamhet och lycka för de hör ihop. Skapa mellanrum, där du kan vila. Andas! Lev!
Humlen sträcker sig mot himlen

Andas. Vila. Dansa. Lev! Sträck dig mot himlen!
Älska!
❤️

Kommentera inlägget här :