Vatten

publicerat i Allmänt;

Vattensvall

Vatten, vatten, vatten

Vatten...Vacker utsikt vid Järnboden Harg
Vatten...havet, Öregrund

Vatten som brusar...Forsmark

Vatten...jorden behöver vatten. Det öste, minst sagt, ner vatten på många ställen i vårt land igår. Delvis med stor förödelse som följd. Men här fick vi inget regn...och prognosen säger inget om något regn på ännu några dagar...
Men prognoser kan ju förändras...
Jag hoppas det, inte åska och regnoväder men gärna "normalt" regn...
Hunden mår dåligt i värmen och jorden är snustorr...

Regndans kanske? :-) Nej...
Jag pratar med änglarna istället, tror jag ;-)

Läste nyss något intressant på Fb. Om positivt tänkande. Om att vi faktiskt behöver få vara i det negativa ibland och få mötas av förståelse. Omfamnas av medkänsla. För vår sorg, vår besvikelse, vår ilska. Men inte mötas av klämkäcka, ytliga ord om att allt löser sig om du "bara" tänker positivt. Livet är tungt ibland och om man är en positiv människa på djupet klarar man av att stötta en medmänniska  även i det negativa. Det här var läsning som tilltalade mig som är less på ytlig positivitet. Allt för många använder det som en undanflykt för att de inte klarar att engagera sig i människor som mår dåligt. 
Men, hallå, kanske du tänker nu, är inte din blogg en positiv blogg? Jo, men ingen klämkäck, ytlig sådan! Jag går på djupet med både positivt och negativt. Ni vet ju hur dåligt jag kan må och hur arg och upprörd jag kan bli...;-)
Positivt tänk är bra och kärleksfullt...när det går på djupet...när det kommer från hjärtat....när det inte undviker det svåra...
Nu ska jag sluta "predika".
Amen.
Vatten....

Vatten...

Det mulnar på...kanske blir det lite regn i alla fall?

Det kom, några droppar, under en halv minut. Hunden och jag stod på förstukvisten och njöt...sen gick vi snopna in igen...;-)

Tala ur ditt hjärtas djup
Trösta ur ditt hjärtas djup
Låt hjärtat tala
Låt "hjärtat va med"
❤️

Jag fick själv nyss anledning att tala ur mitt hjärta när en man berättade att han varit tvungen att ta bort sin hund som led av en obotlig skada...Sorgen, tomheten, saknaden...Svårt att veta vad man ska säga. Man vill säga "det rätta"...Men det finns inget rätt eller fel. Låter man hjärtat vara med så tror jag att det blir bra....
Och ibland så är det bättre att bara lyssna <3
❤️
Lyssna till ditt hjärta...
Det försöker jag göra när jag vandrar vidare på Kärleksvägen ❤️

Kommentera inlägget här :